fbpx
Open/Close Menu Kursy dla fizjoterapeutów, osteopatów i lekarzy. Terapia manualna, Dry Needling, techniki powięziowe, manipulacje wisceralne, PNF podstawowy,
kursy dla fizjoterapeutów BUR

Kurs dla fizjoterapeutów: manipulacje wisceralne w zaburzeniach funkcji układu ruchu

W miniony weekend zakończyliśmy trzydniowy kurs manipulacje wisceralne. Istotą kursu było zapoznanie uczestników z koncepcją udziału zaburzeń funkcji narządów wewnętrznych w dysfunkcjach
i dolegliwościach układu mięśniowo – powięziowego. Celem kursu było też  podniesienie umiejętności w zakresie diagnostyki i rehabilitacji w obrębie pracy z układem trzewnym.

Podczas kursu skupiliśmy się na przekazaniu umiejętności w zakresie stosowania technik manipulacji trzewnych w różnych zespołach bólowych np. zespoły bólowe kręgosłupa szyjno-piersiowego, stawu kolanowego, zaburzenia funkcji barku itp.

Przekazana na kursie wiedza z zakresu anatomii i topografii narządów, ich fizjologii i patofizjologii a także umiejętności manualne związane z pracą przez powłoki brzuszne znacząco rozwijają praktykę terapeutyczną i dają wyjątkowo skuteczne narzędzie w terapii zaburzeń funkcji układu trzewnego takich jak dysfunkcje przewodu pokarmowego – zgaga, refluks, wzdęcia, zaparcia i biegunki, zespół jelita drażliwego, nawracające infekcje dróg oddechowych, zaburzenia funkcji pęcherza i inne.

Ponadto w trakcie szkolenia zawarte  zostały wybrane techniki strukturalne ( LVHA oraz HVLA ) uzupełniające terapię wisceralną, co w perspektywie pozwoli uczestnikom na płynne i kompleksowe leczenie zaburzeń funkcji układu mięśniowo – powięziowego w obrębie kręgosłupa i stawów obwodowych.

Aktualny terminarz kursu manipulacje trzewne znajdziecie na naszej stronie

Logo_footer