fbpx
Open/Close Menu Kursy dla fizjoterapeutów, osteopatów i lekarzy. Terapia manualna, Dry Needling, techniki powięziowe, manipulacje wisceralne, PNF podstawowy,

Kurs poświęcony przetrwałym odruchom pierwotnym

W dniach 14-17.06.2019 odbyły się dwie edycje kursu Primitive Reflexes & Motor Control.

Kurs prowadził Sean Gibbons, absolwent Manchester University, który swoją karierę poświęcił zagadnieniom związanym z rehabilitacja ruchową. Intensywnie zgłębiał problematykę mechanizmów leżących u podstawy zmian (hipo/hipermobilność) w zakresie ruchu. Bardzo ważną rolę w tym miejscu odgrywają prymitywne odruchy. Zidentyfikował nowe odruchy prymitywne i opracował postępowanie kliniczne względem nich. Jego przewód doktorski poświęcony został rozwijaniu zasad preskrypcyjnego przewidywania klinicznego do określonych ćwiczeń z zakresu kontroli motorycznej przy bólach odcinka lędźwiowego kręgosłupa.

Jest zrzeszonym badaczem na MUN. Sean Gibbons jest również wykładowcą na MC Master’s Advanced Orthopaedic Musculoskeletal/ Manipulative Physiotherapy Specialization.

kursy dla osteopatów

Podczas trzydniowego kursu uczestnicy zasady identyfikacji osób, które kwalifikują się do terapii ukierunkowanej na wygaszanie odruchów pierwotnych. Przykładem takich pacjentów sa osoby prezentujące słabą kontrolę motoryczną, schorzenia neurologiczne, dolegliwości bólowe związane z mięśniowo szkieletowym schematem ciała, itp. Uczestnicy poznali także kompleksowy model podklasyfikacji z podziałem na;

• Syndrom NICE
  • Choroby współistniejące
  • Czynniki behawioralne
  • Mechanizmy bólowe
  • Określenie czy dana osoba jest w stanie użyć funkcji motorycznych w pocesie rehabilitacji
  • Koordynacja centralnego układu nerwowego

Podczas kursu zostały też omówione odruchy pierwotne m.in. odruch ATOS, rdzeniowy Galanta, STOS, odruch brzuszny, Babiński, odruch ochronny ścięgien stopy i inne, oraz ich wpływ na funkcje pacjenta.

Uczestnicy podczas szkolenia uczyli się zasad identyfikowania pacjenta z zaburzeniami koordynacji ruchowej i trudnościami w nabywaniu nowych umiejętności ruchowych. Ponadto przedstawione zostało znaczenie prymitywnych odruchów w odniesieniu do bólu, funkcji neurokognitywnych i kontroli motorycznej.

Część praktyczna obejmowała także naukę rozpoznawania przetrwałych odruchów pierwotnych oraz metod ich eliminacji.

Aktualny terminarz kurs dostępny jest na naszej stronie

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu pod numerem 609-808-407

Przypominamy, że wszystkie nasze kursy wpisane są do BUR. Więcej informacji o tym jak uzyskać dofinansowanie na kursy dla fizjoterapeutów znajdziecie na naszej stronie -> dofinansowania

Logo_footer